REGULAMIN KORZYSTANIA Z PLACU ZABAW
w Samorządowym Przedszkolu w Izbicy
§ 1.
Niniejszy regulamin określa szczegółowe zasady korzystania z placu zabaw w Samorządowym Przedszkolu w Izbicy.
§ 2.
Plac zabaw i znajdujące się na jego terenie urządzenia stanowią własność Samorządowego Przedszkola w Izbicy.
§ 3.
Plac zabaw służy zabawie, rekreacji i wypoczynkowi dzieci, jest przeznaczony dla dzieci do lat 14.
§ 4.
Dzieci mogą przebywać na terenie placu zabaw tylko pod opieką nauczycieli wspomaganych przez pracowników placówki, rodziców lub wskazanych przez rodziców opiekunów ponoszących pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo powierzonych ich opiece dzieci.
§ 5.
Z urządzeń zabawowych należy korzystać zgodnie z ich przeznaczeniem, a ponadto, z uwagi na bezpieczeństwo bawiących się, należy przestrzegać następujących reguł:
w pobliżu urządzeń zabawowych zabronione są gry zespołowe i jazda na rowerze,
zabronione jest wchodzenie na górne elementy konstrukcji urządzeń zabawowych, szczególnie dotyczy to huśtawek, drabinek, bramek, dachów domków itp.,
zabronione jest korzystanie z urządzeń zabawowych, np. z huśtawek przez więcej niż jedno dziecko na jednym miejscu.
§ 6.
Na placu zabaw obowiązuje zakaz:
zaśmiecania terenu,
niszczenia i uszkadzania roślinności,
dewastowania urządzeń zabawowo-rekreacyjnych oraz ogrodzeń,
zakłócania spokoju i porządku publicznego,
palenia ognisk oraz używania materiałów pirotechnicznych i szkodliwych substancji chemicznych,
wprowadzania zwierząt,
spożywania napojów alkoholowych lub innych środków odurzających,
przebywania osób nietrzeźwych oraz palenia tytoniu.
§ 7.
Przed każdym wyjściem na plac zabaw nauczyciel zobowiązany jest przeprowadzić z dziećmi rozmowę na temat bezpiecznego korzystania z dostępnych urządzeń.
§ 8.
Wszelkie zauważone uszkodzenia urządzeń zabawowych lub zniszczenia zieleni należy zgłaszać Dyrektorowi Samorządowego Przedszkola w Izbicy.
§ 9.
Systematyczny przegląd stanu technicznego urządzeń znajdujących się na placu zabaw zleca się konserwatorowi zatrudnionemu w przedszkolu.
§ 10.
Utrzymanie w czystości placu zabaw należy do obowiązków konserwatora zatrudnionego
w przedszkolu.
§ 11.
Dyrektor Samorządowego Przedszkola w Izbicy nie ponosi odpowiedzialności za wypadki osób, które korzystają z placu zabaw i urządzeń stanowiących jego wyposażenie poza godzinami pracy przedszkola i nie przestrzegają zapisów niniejszego regulaminu.
§ 12.
Za szkody wyrządzone przez dzieci odpowiedzialność ponoszą rodzice/ prawni opiekunowie.
§ 13.
Regulamin obowiązuje wszystkich pracowników przedszkola, rodziców/prawnych opiekunów dzieci i inne osoby upoważnione przez rodziców do opieki nad dziećmi, a przebywające na terenie placu zabaw.
§ 14.
Oświadczenie o zapoznanie się z treścią regulaminu (załącznik nr 1) potwierdza własnoręcznym podpisem każdy pracownik Samorządowego Przedszkola w Izbicy.
.
§ 15.
Treść regulaminu podaje się do wiadomości publicznej poprzez zamieszczenie na tablicy informacyjnej na terenie placówki i na stronie internetowej przedszkola.
22-375 Izbica
Klinkierniana 1